Potřebujete poradit?
Sledování zásilky
Zeptejte se online přes kontaktní formulář
Potřebujete poradit? Odeslat nebo přijmout zásilku, nahlásit chybu, zadat reklamaci nebo se na něco zeptat? Napište nám přes kontaktní formulář - náš zákaznický servis je tu pro Vás.
Nejčastější otázky a odpovědi
Filtrovat téma:
Zásilky jsou systémem přesměrovány jen ve výjimečných případech, a to pokud je vybrané výdejní místo v okamžiku doručení nedostupné z důvodu dovolené či naplněné kapacity.
Vždy se snažíme, aby vybrané náhradní výdejní místo bylo blízko původně zvolenému výdejnímu místu.
Přesměrování zásilky je možné ve výjimečných případech:
Vámi vybrané výdejní místo má dovolenou delší než 3 pracovní dny.
Vámi vybrané výdejní místo má plnou kapacitu a není nyní dostupné.
Zásilku jsme vám pro rychlejší doručení přesměrovali na pobočku, která pro vás není dostupná.
Řešíte jeden z těchto případů? Napište nám skrze kontaktní formulář a vyberte téma Přesměrování zásilky.
Pohyb vaší zásilky můžete sledovat online, a to po zadání trasovacího čísla.
Trasovací číslo obdržíte e-mailem či SMS zprávou a najdete ho i v naší aplikaci Zásilkovna. Přímo v aplikaci Zásilkovna také naleznete informace o stavu vaší zásilky.
V případě, že je vaše zásilka bez pohybu déle než 24 hodin, ozvěte se nám skrze kontaktní formulář a vyberte téma Kde je moje zásilka. Nezapomeňte nám stručně popsat, co bylo obsahem zásilky. Tato informace nám pomůže ji snadněji dohledat v případě poškození štítku.
Pokud se vám zásilka nezobrazuje v aplikaci, je možné, že se jedná o technickou závadu v aplikaci – zkuste ji restartovat. Zkontrolujte také svůj e-mail, jestli vám v pořádku chodí zprávy a notifikace.
Pokud se ani tak zásilka v appce nezobrazí, prosíme kontaktujte zákaznický servis přes kontaktní formulář.
Kontaktní údaje, jako je vaše telefonní číslo či e-mailová adresu, si sám/a nezměníte.
V těchto případech vám pomohou kolegové ze zákaznického servisu. Kontaktovat je můžete prostřednictvím kontaktního formuláře (vyberte téma Změna kontaktních údajů).
Prosíme připravte si trasovací číslo dané zásilky, pro změnu údajů ho budeme potřebovat.
Aby se vám otevřel Z-BOX, je nutné mít správně nastavený telefon a uhrazenou dobírku.
Zkuste projít tyto kroky:
Máte nainstalovanou nejaktuálnější verzi aplikace Zásilkovna – lze si ji nainstalovat i pomocí QR kódu, který najdete na Z-BOXu.
Máte zapnutý Bluetooth ve vašem mobilním zařízení.
Máte povolený přístup k poloze pro aplikaci Zásilkovna. Jak přístup povolit?
Otevřete v telefonu Nastavení,
klikněte na aplikace → nainstalované → aplikace Zásilkovna,
klikněte na poloha → zvolte povolit (vždy/při využívání),
potvrďte návrat do aplikace a její restart.
Případně můžete přímo v naší aplikaci Zásilkovna na úvodní stránce kliknout na tlačítko Povolit polohové služby.
Povolte GPS (bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout).
Pokud je vaše zásilka s dobírkou, je nutné částku nejdříve uhradit prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna skrz online platební bránu.
Máte zapnutá mobilní data. Pokud nepoužíváte mobilní data, lze si údaje k zásilce předem stáhnout na Wi-Fi.
Při vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je potřeba být od Z-BOXu v maximální vzdálenosti 2 metry.
V aplikaci je nutné být registrovaný a přihlášený jako příjemce zásilky (adresát uvedený na zásilce). Nelze, abyste z aplikace kamaráda vyzvedl svou zásilku — zásilka je totiž vedena na telefonní číslo.
Standardní úložní doba u kamenných výdejních míst je 7 dnů (kdy je výdejní místo otevřené) a prodloužení je možné o 7 + 7 dnů (tedy celkem na maximálně 21 dnů).
Standardní úložní doba Z-BOXů je 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné maximálně o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.
Více informací k úložní době zásilek najdete v našem článku na blogu.
Během vánoční sezóny (u zásilek podaných od 1. listopadu do 20. prosince) platí každý rok zkrácená úložní doba – aktuální informace najdete vždy na začátku sezóny na našem blogu.
Úložní dobu zásilky lze prodloužit až ve chvíli, kdy je ve stavu Připravena k vyzvednutí.
Jakými způsoby lze následně úložní dobu zásilky prodloužit?
Ve webovém trasování zásilky (klikněte na tlačítko Prodloužit uložení a zvolte datum, do kdy chcete úložní dobu prodloužit).
V mobilní aplikaci Zásilkovna (u zásilky v appce klikněte na tři červené tečky a poté na volbu Prodloužit).
Případně využijte náš kontaktní formulář.
Přehledný návod, jak postupovat, najdete na blogu.
Na výdejních místech je standardní úložní doba 7 dnů a prodloužení je možné o dalších 14 dnů.
U zásilky, která míří do Z-BOXu, máte na vyzvednutí máte 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.
V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ a odesílatel vám ji musí následně poslat znovu.
Pokud zásilku nestihnete převzít, automaticky jí vracíme odesílateli. Tento proces nelze změnit.
Zaplatili jste však dopředu dobírku? Ničeho se nemusíte obávat. Doběrečné vám odešleme zpět ve chvíli, kdy si zásilku vyzvedne odesílatel.
Ano, může. Pokud na vás zásilka čeká na kamenném výdejním místě nebo je doručovaná na adresu, předejte vámi zvolené osobě heslo k vyzvednutí zásilky (buď na lístečku, anebo nebo přepošlete e-mail, SMS).
Pokud potřebujete, aby za vás někdo jiný vyzvedl zásilku ze Z-BOXu, je to možné přes funkci Sdílení zásilky v naší mobilní aplikaci. Snadný návod na sdílení zásilky přes appku najdete na blogu.
Seznam výdejních míst včetně informací o otevírací době naleznete zde.
Pokud vám odesílatel zásilku poslal přes naši appku, zásilku mu odešlete zpět stejným způsobem. Vytvoříte zásilku standardním způsobem v aplikaci. Jak na to zjistíte tady.
Odesílatelům (e-shopům) nabízíme dvě služby, které zpětnou logistiku zajišťují:
1. Zpětná zásilka
Zásilku vrátíte zpět s kódem, který sdělí odesílatel (e-shop, kterému posíláte zboží zpět). Zabalené zboží, které chcete vrátit, donesete na podací místo, obsluze tento kód nadiktujete a o nic víc se nemusíte starat.
2. Reklamační asistent
I v tomto případě je nutné se obrátit na odesílatele zásilky, který vám poskytne speciální štítek. Ten vám buď přijde e-mailem, nebo už spolu se zbožím v původní zásilce.
Pak už jen stačí zboží zabalit, na krabici nalepit štítek a donést na jedno z našich podacích míst. Nemáte tiskárnu? Nevadí — ze štítku si opište desetimístné trasovací číslo a požádejte obsluhu podacího místa o vytištění.
Pokud chcete podat reklamaci, využijte prosím reklamační formulář, který vám poradí, jaké náležitosti je třeba nám dodat.
Reklamaci podává tzv. oprávněná osoba. Příjemce zásilky se stává oprávněnou osobou až po vyzvednutí zásilky. Pokud je zásilka ve stavu Na cestě, je třeba se obrátit na odesílatele zásilky.
Za vaši zpětnou vazbu budeme moc rádi, pomáhá nám služby Zásilkovny neustále zlepšovat.
Jestli něco nebylo podle vašich představ, napište nám skrze kontaktní formulář a vyberte téma Stížnost/Negativní zkušenost.
Uděláme maximum pro to, abyste příště byli spokojení.
Doběrečné není možné hradit bankovním převodem. Jediný způsob, jak uhradit dobírku online platbou je prostřednictvím online platební brány a platební karty.
Dobírku lze tímto způsobem uhradit v aplikaci nebo skrze proklik ve veřejném trasování.
1. Vyhledejte zásilku k vyzvednutí
2. Klikněte na Zaplatit dobírku
Budete přesměrováni na bezpečnou platbení bránu, kde vyplníte údaje ze své karty
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu.
V případě, že vaše zásilku je připravena k vyzvednutí na kamené pobočce je možné dobírku uhradit v hotovosti či kartou skrze běžný platební terminál.
Při doručení kurýrem na adresu je také možné dobírku hradit hotově.
V případě, že je vámi vybraný Z-BOX opakovaně dva dny po sobě plný, vám zašleme e-mail s možností vybrat si náhradní výdejní místo dle vaší volby.
Pokud výběr nestihnete, tak se nemusíte obávat. Náš systém za vás vybere blízké volné a vhodné výdejní místo, kde si budete moci co nejdříve zásilku vyzvednout.
Stačí použít filtr Z-BOX, který najdete pod ikonou boxu (nalevo od srdíčka).
Pokud si zásilku již nechcete převzít, stačí vyčkat, až uplyne úložní doba, pak ji automaticky vrátíme odesílateli.
Zaplatili jste již dopředu dobírku? Ničeho se nemusíte obávat. Doběrečné vám odešleme zpět ve chvíli, kdy si zásilku vyzvedne odesílatel.
Odesílatel vám poslal zásilku přes appku?
Zásilku mu vrátíte stejným způsobem. Vytvoříte zásilku standardním způsobem v aplikaci. Jak na to zjistíte na našem blogu.
Dostali jste zásilku z e-shopu?
V takovém případě se obraťte na e-shop, od kterého jste zásilku objednali. Poradí vám, jak ji zaslat zpět (záleží totiž na tom, jaké řešení používá).
Při platbě kartou vám zašleme potvrzení na e-mailovou adresu uvedenou u zásilky.
Pokud budete hradit zásilku hotově na výdejním místě, potvrzení vám vydá přímo obsluha při vydání zásilky.
Při platbě v hotovosti našemu kurýrovi vám zašleme potvrzení do e-mailu.
Heslo pro vyzvednutí zásilky vždy zasíláme na e-mail uvedený u zásilky. Současně zasíláme notifikaci do mobilní aplikace Zásilkovna nebo SMS.
Pokud vám heslo pro vyzvednutí zásilky nedorazilo, ale znáte trasovací číslo balíku a víte, že zásilka je připravena k výdeji, pak vám ji obsluha pobočky může vydat na základě dokladu totožnosti, který se musí shodovat s jménem a příjmením adresáta uvedeného u zásilky.
Je možné, že došlo k chybě při výdeji a zásilka nebyla řádně systémově ukončena. V takovém případě nás kontaktujte přes kontaktní formulář a vyberte jako důvod kontaktu "Problém s vyzvednutím zásilky na výdejním místě". Situaci prověříme a napravíme.
Jsou tři způsoby, jak uhradit dobírku u zásilky na výdejním místě:
Předem online platbou přes naši mobilní aplikaci. Online platba je možná platební kartou či službou GooglePay/ApplePay.
Přes online platební bránu skrze proklik ve veřejném trasování.
Přímo při převzetí zásilky kartou či hotově na našem výdejním místě.
V případě, že jste dobírku hradili kartou pak naleznete potvrzení ve svém e-mailu.
Pokud jste dobírku hradili hotově a obsluha výdejního místa vám nevydala potvrzení o úhradě, pak nás kontaktujte skrze kontaktní formulář a výběr tématu Doklad o zaplacení dobírky.
Přehled všech dostupných Z-BOXů naleznete přímo na našem webu ve vyhledávače výdejních míst (widget). Ve filtru Pro příjemce můžete zatrhnout políčko Boxy.
Přehled dostupných Z-BOXů je také součástí naší mobilní aplikace Zásilkovna.
Není. Pro otevření Z-BOXu je potřeba být od něj ve vzdálenosti přibližně do 2 metrů.
Pokud chcete zásilku sdílet s jinou osobou, je to možné tak učinit přes funkci sdílení zásilky v mobilní aplikaci. Snadný návod na sdílení zásilky přes appku najdete na našem blogu.
Aplikace Zásilkovna je dostupná pro mobilní telefony Android v Google Play nebo Apple v App Store. Obchod s aplikacemi je nutné mít nastavený na podporované země naší aplikací, tedy Českou republiku, Slovensko, Maďarsko či Rumunsko. Nastavení provedete přímo ve svém mobilním telefonu.
V případě, že aplikace Zásilkovna nefunguje, jak jste zvyklí, zkuste ji aktualizovat na nejnovější verzi. Případně se odhlaste a znovu přihlaste. V případě, že to nepomůže a problém přetrvává, neváhejte nás kontaktovat skrze kontaktní formulář.
Dobírku v aplikaci lze uhradit dvěma způsoby:
platební kartou,
GooglePay/ApplePay.
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu.
Pohyb vaší zásilky můžete sledovat online, a to po zadaní trasovacího čísla.
Trasovací číslo obdržíte e-mailem či SMS zprávou a najdete ho i v naší aplikaci Zásilkovna. Přímo v aplikaci Zásilkovna také naleznete informace o stavu vaší zásilky.
V případě, že je vaše zásilka bez pohybu déle než 24 hodin, ozvěte se nám skrze kontaktní formulář a vyberte téma Kde je moje zásilka. Nezapomeňte nám stručně popsat, co bylo obsahem zásilky. Tato informace nám pomůže ji snadněji dohledat v případě poškození štítku.
K odeslání zásilky přes Zásilkovnu vám stačí mobilní telefon se staženou mobilní aplikací Zásilkovna.
Nejprve je nutné, abyste vytvořili objednávku na přepravu zásilky v naší aplikaci Zásilkovna. To je jediný možný způsob, jak může fyzická osoba poslat balík přes Zásilkovnu.
Podání zásilky zvládnete za pár kliků v appce:
V appce kliknete na tlačítko Odeslat zásilku. Stačí zadat jméno příjemce, jeho telefon a e-mail, vybrat cílové výdejní město a popř. doplňkové služby, jako je Udaná hodnota zboží a zásilka s dobírkou či službu Ověření věku.
Následně uvidíte cenu přehledně bez skrytých poplatků. Placení je rychlé a bezpečné a probíhá skrze online platební kartu nebo GooglePay/ApplePay. Po zaplacení je zásilka vložena do našeho systému, což vám potvrdí vygenerované heslo.
Pak už jen stačí zásilku správně zabalit a odnést ji na jedno z našich podacích míst.
Jak podat zásilku na kamenné pobočce?
Obsluze sdělíte podací heslo. Ta na jeho základě vygeneruje přepravní štítek s čárovým kódem, který se nalepí na zásilku.
Jak podat zásilku přes Z-BOX?
Aplikace vám při volbě podání přes Z-BOX vygeneruje 6místné podací heslo, které jednoduše napíšete na zásilku. Detaily najdete tady.
Pokud jste zásilku vytvořili v aplikaci, ale ještě jste ji fyzicky nepodali na podacím místě či prostřednictvím Z-BOXu, dojde k jejímu stornování automatiky po pěti dnech od vytvoření. Peníze za přepravu se vám následně vrátí zpět na účet.
Jestliže jste už zásilku fyzicky podali, napište nám prosím prostřednictvím kontaktního formuláře (vyberte téma Zrušení/Storno zásilky). Váš požadavek vyřídíme. V tomto případě však nedojde k vrácení peněz, jelikož zásilka již byla přijata do přepravy.
Zásilku podáte v aplikaci Zásilkovna:
Kliknete na tlačítko Odeslat zásilku.
Vyberete cílovou zemi doručení (Česko, Maďarsko, Rumunsko či Slovensko) a zvolíte, zda odesíláte standardní, anebo nadrozměrnou zásilku. Vyplníte údaje příjemce (sekce Komu) a vyberete místo doručení, případně zadáte adresu (sekce Kam).
Ve čtvrtém kroku (sekce Služby) kliknutím na posuvné tlačítko zapnete službu Dobírka. Do pole Částka pro adresáta zadáte sumu, kterou vám má adresát (kupující) uhradit (zadejte konečnou částku včetně dopravy a poplatku za dobírku, tzn. tedy cenu zboží + cenu dopravy + cenu dobírky = celková částka). Do pole Bankovní účet zadáte svoje číslo účtu, na které vám přijde doběrečné.
V posledním kroku už jen zkontrolujete údaje o příjemci a způsobu doručení. Uvidíte zde také přehled služeb včetně dobírky a výše doběrečného. Pak už stačí jen vybrat platební metodu (karta, anebo Apple Pay či Google Pay) a zaplatit za zásilku.
Po podání zásilky v appce pak už stačí vyrazit na nejbližší podací místo Zásilkovny (jejich přehled najdete zde) a obsluze pobočky nahlaste podací kód, který uvidíte v aplikaci. Nemusíte tisknout žádné štítky na balík ani vyplňovat podací lístek.
Více podrobností včetně příkladů najdete v článku na našem blogu.
Peníze za dobírku dorazí na váš bankovní účet do 10 pracovních dnů od doručení zásilky příjemci (tedy 10 pracovních dnů od změny stavu zásilky na "vydána a zaúčtována").
Pokud ještě neuplynulo 10 pracovních dnů, platbu právě zpracováváme a moc prosíme o strpení.
Pokud na doběrečné čekáte více než 10 pracovních dnů, kontaktujte nás prosím přes náš reklamační formulář. Kolegové se vám následně ozvou a věc s vámi dořeší.
Fyzické osoby: Zásilku můžete zaslat do Česka, Slovenska, Maďarska a Rumunska. Pro více informací mrkněte sem.
Podnikatelé: E-shopaři, kteří jsou u nás zaregistrováni, mohou přes Zásilkovnu posílat zboží do 33 zemí světa. Jak to funguje a kolik za doručení zaplatíte, zjistíte zde.
Platba za přepravu zásilky se vždy hradí ze strany odesílatele při vytvoření zásilky v aplikaci. Umožňujeme platbu online platební kartou, ApplePay a GooglePay.
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu. Případně doporučujeme zkusit provést platbu jinou platební kartou.
Kontaktní údaje, jako je vaše telefonní číslo či e-mailová adresu, si sám/a nezměníte.
V těchto případech vám pomohou kolegové ze zákaznického servisu. Kontaktovat je můžete prostřednictvím kontaktního formuláře (vyberte téma Změna kontaktních údajů).
Prosíme připravte si trasovací číslo dané zásilky, pro změnu údajů ho budeme potřebovat.
Přímo v aplikaci je možné změnit veškeré údaje o vás, kromě telefonního čísla.
Jméno, e-mail či svoji adresu snadno změníte v části Profil -> Osobní údaje.
Změněný e-mail je nutné ověřit skrze automaticky zaslaný e-mail ve vaší schránce.
Telefonní číslo nelze v registraci do aplikace měnit. V případě, že jste změnil/a telefonní číslo, je nutné si v naší aplikaci provést novou registraci, tedy zaregistrovat nový účet s novým telefonním číslem.
Prověřte ve vaší e-mailové schránce složku Spam a Nevyžádaná pošta či hromadné zprávy. Pokud ani tam e-mail nenaleznete, zkuste následující postup:
E-mail dočasně změňte na jiný a uložte.
Následně ho opět změňte na původní e-mail a uložte.
Verifikační e-mail vám v tuto chvíli odešleme znovu. E-mail může dorazit s několika minutovým prodlením.
V případě, že tento postup nepomůže, nás kontaktujte skrze kontaktní formulář a vyberte téma Mobilní aplikace.
Parametry zásilek podávaných přes aplikaci Zásilkovna jsou následující:
Standardní zásilka
Maximální hmotnost zásilky – 5 kg
Maximální rozměr jedné strany zásilky – 50 cm
Maximální součet rozměrů všech tří stran zásilky – 120 cm (např. zásilka o rozměrech 50×40×30 cm)
Minimální rozměry – 10 × 7 × 1 cm
Nadrozměrná zásilka
Hmotnost zásilky – 5–15 kg
Maximální rozměr jedné strany zásilky – 120 cm
Maximální součet rozměrů všech tří stran zásilky – 150 cm (např. zásilka o rozměrech 60×50×40 cm)
Kompletní ceník doručení najdete na tomto odkaze.
Pokud totiž dojde u zásilky k překročení povolených rozměrů, vrátí se zásilka zpět odesílateli bez nároku na vrácení peněz. Je to z toho důvodu, že zásilka porušuje obchodní podmínky.
Pokud balík podáte na našem kamenném podacím místě (pobočka Zásilkovny), nic na něj psát nemusíte. Obsluze pobočky jen ústně nahlásíte podací heslo, které vám vygeneruje aplikace po vytvoření zásilky.
Posíláte-li balík přes Z-BOX (samoobslužný červený box), je na zásilku potřeba napsat 6místné podací heslo. Opět vám je vygeneruje aplikace po vytvoření zásilky.
Adresu příjemce ani žádné jiné kontaktní údaje na zásilku psát nemusíte. Mrkněte na náš blog pro více podrobností.
Při doručení na výdejní místo zaplatíte za standardní zásilku od 79 Kč, za nadrozměrnou zásilku od 119 Kč.
Při doručení na adresu zaplatíte za standardní zásilku od 109 Kč, za nadrozměrnou zásilku od 149 Kč.
Kompletní ceník doručení najdete na tomto odkaze.
Heslo pro podání zásilky najdete ve své aplikaci Zásilkovna. Heslo je vygenerováno po jejím zaplacení.
Pokud chcete podat reklamaci, využijte prosím reklamační formulář, který vám poradí, jaké náležitosti je třeba nám dodat.
Reklamaci podává tzv. oprávněná osoba. Příjemce zásilky se stává oprávněnou osobou až po vyzvednutí zásilky. Pokud je zásilka ve stavu Na cestě, je třeba se obrátit na odesílatele zásilky.
Ne, pojištění zásilek posílaných přes aplikaci nenabízíme. Můžete však využít službu Udaná hodnota.
Co to znamená?
Když v Aplikaci uvedete Udanou hodnotu zásilky, bude Vám uhrazena skutečná výše škody až do Udané hodnoty zásilky (max. však do částky 5 000 Kč).Službu Udaná hodnota aktivujete přímo v aplikaci na pár kliknutí, jak uvádíme na blogu:
· Vyplníte v aplikaci údaje potřebné k odeslání zásilky, jak jste zvyklí. Služba Udaná hodnota zásilky na vás čeká ve 4. kroku.
· V kolonce Hodnota zásilky uvedete hodnotu (cenu) zboží, které posíláte. Až do výše dané částky vám následně uhradíme škodu případně vzniklou na zásilce.
· V posledním kroku uvidíte cenu za odeslání zásilky + příplatek za Udanou hodnotu.
Záleží na tom, jakou hodnotu má zásilka:
· Zásilka do 300 Kč: náhradu škody na zásilce, jejíž hodnota nepřesahuje 300 Kč, vám uhradíme i bez použití služby Udaná hodnota.
· U zásilek v hodnotě nad 300 Kč až do 5 000 Kč: cena služby Udaná hodnota je 50 haléřů za každých započatých 100 Kč.
Hodnota zásilky je automaticky nastavená na 300 Kč. Pokud dojde ke škodě na zásilce, u které jste nezvolili službu Udaná hodnota, bude vám uhrazena částka ve výši až 300,- Kč i přesto, že skutečná hodnota zásilky může být vyšší.
Proto u zásilek, jejichž hodnota je nad 300 Kč, doporučujeme využít službu Udaná hodnota. Za cenu příplatku v řádech korun vám bude v případě vzniku škody na zásilce uhrazena její skutečná hodnota.
Detailní informace najdete v našich obchodních podmínkách.
K podání zásilky přes Z-BOX potřebujete mobilní zařízení a naši aplikaci Zásilkovna. Detailní postup, jak na to, naleznete na našem webu.
Doručení do P.O. Boxu není v současnosti možné.
Odesílání zásilek s aplikací Zásilkovna je jednoduché. Veškeré potřebné informace naleznete na naší webové stránce Mezi námi.
Pokud zásilku odesíláte jako fyzická osoba skrze naší mobilní aplikaci Zásilkovna je možné podat ji do přepravy na jakémkoliv kamenném podacím místě Zásilkovny. Podací místa jsou i přímo na našich depech, podávat můžete i přes Z-BOXy.
Přehled všech podacích míst naleznete v našem vyhledávači poboček (widgetu). Stačí, abyste vybrali filtr Pro odesílatele a zatrhli "Podací místa".
S námi tisknout štítek nemusíte.
Pokud podáváte zásilku na našem podacím místě, stačí obsluze nadiktovat heslo pro podání zásilky. Štítek následně tiskne přímo obsluha podacího místa.
V případě podání zásilky přes Z-BOX je nutné na zásilku čitelně napsat heslo pro podání zásilky. Následně stačí zásilku s pomocí aplikace vložit do Z-BOXu. Podrobný návod naleznete na našem webu.
Z přepravy je dle našich obchodních podmínek vyloučeno toto zboží:
biologické látky podléhající zkáze
živá zvířata
snadno rozbitelné a křehké věci
tekutiny
Detailní popis naleznete v našich obchodních podmínkách.
Aplikaci Zásilkovna snadno stáhnete přímo v Google Play nebo App Store.
Aby se vám otevřela schránka Z-BOXu, je nutné mít správně nastavený telefon a uhrazenou dobírku.
Jak postupovat?
1. Je třeba mít nainstalovanou nejaktuálnější verzi aplikace Zásilkovna.
Appku najdete v Google Play a App Store, lze si ji nainstalovat také pomocí QR kódu, který najdete přímo na Z-BOXu.
2. Po příchodu k Z-BOXu zapněte Bluetooth ve vašem mobilním zařízení.
3. Dále povolte aplikaci Zásilkovna přístup k polohovým službám.
Existuje více postupů, jak polohu aplikaci v zařízení povolit:
A) Povolení v nastavení telefonu:
otevřete v telefonu Nastavení
v záložce Aplikace — nainstalované klikněte na aplikaci Zásilkovna
v sekci Poloha je nutné zvolit Povolit (vždy/při využívání)
nakonec potvrďte návrat do aplikace a její restart
B) Povolení v aplikaci Zásilkovna:
otevřete aplikaci Zásilkovna
na úvodní stránce klikněte na tlačítko Povolit/Zapnout polohové služby
Pozor, bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout!
4. Ujistěte se, že máte zapnutá mobilní data.
Pokud nepoužíváte mobilní data, lze si údaje k zásilce předem stáhnout na Wi-Fi. (Více informací najdete u otázky Jak vyzvednout zásilku bez dat?)
5. Při vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je potřeba být od Z-BOXu nanejvýš ve vzdálenosti 2 metry.
6. V aplikaci musí být registrovaný a přihlášený příjemce zásilky — otevření schránky Z-BOXu je spárováno pomocí konkrétního telefonního čísla.
Chcete-li, aby vaši zásilku ze Z-BOXu vyzvedl někdo jiný, musíte mu zásilku nasdílet. Jak na to, najdete na našem blogu.
7. Přišla vám do Z-BOXu zásilka na dobírku?
Pak je nutné částku nejdříve uhradit prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna skrze online platební bránu. V appce jednoduše klikněte na Zaplatit dobírku. Další informace ohledně Z-BOXů najdete na našem webu.
Aby se vám otevřel Z-BOX, je nutné mít správně nastavený telefon a uhrazenou dobírku.
Zkuste projít tyto kroky:
Máte nainstalovanou nejaktuálnější verzi aplikace Zásilkovna – lze si ji nainstalovat i pomocí QR kódu, který najdete na Z-BOXu.
Máte zapnutý Bluetooth ve vašem mobilním zařízení.
Máte povolený přístup k poloze pro aplikaci Zásilkovna. Jak přístup povolit?
Otevřete v telefonu Nastavení,
klikněte na aplikace → nainstalované → aplikace Zásilkovna,
klikněte na poloha → zvolte povolit (vždy/při využívání),
potvrďte návrat do aplikace a její restart.
Případně můžete přímo v naší aplikaci Zásilkovna na úvodní stránce kliknout na tlačítko Povolit polohové služby.
Povolte GPS (bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout).
Pokud je vaše zásilka s dobírkou, je nutné částku nejdříve uhradit prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna skrz online platební bránu.
Máte zapnutá mobilní data. Pokud nepoužíváte mobilní data, lze si údaje k zásilce předem stáhnout na Wi-Fi.
Při vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je potřeba být od Z-BOXu v maximální vzdálenosti 2 metry.
V aplikaci je nutné být registrovaný a přihlášený jako příjemce zásilky (adresát uvedený na zásilce). Nelze, abyste z aplikace kamaráda vyzvedl svou zásilku — zásilka je totiž vedena na telefonní číslo.
Nemáte k dispozici mobilní data? Nevadí. Zásilku si můžete v aplikaci připravit předem — připojeni na Wi-Fi v klidu domova.
Jak na to?
Zásilku si najděte v aplikaci Zásilkovna.
Pokud je zásilka s dobírkou, uhraďte ji v aplikaci.
Aktualizujte si zásilku (přejeďte prstem po obrazovce, aby se stránka znovu načetla). Tím se vám stáhnou potřebná k data k zásilce.
Nyní už můžete vyrazit k Z-BOXu.
Na detailu zásilky klikněte na Otevřít schránku.
Schránka se otevře a zásilku si můžete odnést.
Vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu není bez chytrého zařízení (telefonu či tabletu) možné. Pro vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je nutné mít nainstalovanou naši mobilní aplikaci Zásilkovna.
Doběrečné není možné hradit bankovním převodem. Jediný způsob, jak uhradit dobírku online platbou je prostřednictvím online platební brány a platební karty.
Dobírku lze tímto způsobem uhradit v aplikaci nebo skrze proklik ve veřejném trasování.
1. Vyhledejte zásilku k vyzvednutí
2. Klikněte na Zaplatit dobírku
Budete přesměrováni na bezpečnou platbení bránu, kde vyplníte údaje ze své karty
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu.
V případě, že vaše zásilku je připravena k vyzvednutí na kamené pobočce je možné dobírku uhradit v hotovosti či kartou skrze běžný platební terminál.
Při doručení kurýrem na adresu je také možné dobírku hradit hotově.
Standardní úložní doba Z-BOXů jsou 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné maximálně o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.
Více informací k úložní době zásilek najdete na našem blogu.
Během vánoční sezóny (u zásilek podaných od 1. listopadu do 20. prosince) platí každý rok zkrácená úložní doba – aktuální informace najdete vždy na začátku sezóny na našem blogu.
Je několik způsobů, jak prodloužit úložní dobu vaší zásilky:
Ve webovém trasování zásilky (klikněte na tlačítko Prodloužit uložení a zvolte datum, do kdy chcete úložní dobu prodloužit).
V mobilní aplikaci Zásilkovna (u zásilky v appce klikněte na tři červené tečky a poté na volbu Prodloužit).
Případně využijte náš kontaktní formulář.
Další informace najdete na našem blogu.
U zásilky, která míří do Z-BOXu, máte na vyzvednutí máte 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné maximálně o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.
V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ a odesílatel vám ji musí následně poslat znovu.
Úložní dobu zásilky lze prodloužit až ve chvíli, kdy je ve stavu Připravena k vyzvednutí.
Pokud potřebujete, aby za vás zásilku ze Z-BOXu vyzvedl někdo jiný, je to možné přes funkci sdílení zásilky v mobilní aplikaci.
Jak na to?
U zásilky, kterou chcete sdílet, klikněte na tři tečky.
Zobrazí se vám možnost Sdílet zásilku.
Zvolte příjemce – tedy osobu, s níž chcete sdílet zásilku, a vyberte, jakou cestou jí odešlete údaje k zásilce (např. WhatsApp, SMS, AirDrop, e-mail…).
S vybranou osobou budete sdílet trasovací číslo a heslo k zásilce.
Snadný návod na sdílení zásilky přes appku najdete na našem blogu.
Pokud chcete zásilku sdílet s jinou osobou, je to možné přes funkci sdílení zásilky v mobilní aplikaci.
Jak na to?
U zásilky, kterou chcete sdílet, klikněte na tři tečky.
Zobrazí se vám možnost Sdílet zásilku.
Zvolte příjemce – tedy osobu, s níž chcete sdílet zásilku, a vyberte, jakou cestou jí odešlete údaje k zásilce (např. WhatsApp, SMS, AirDrop, e-mail…).
S vybranou osobou budete sdílet trasovací číslo a heslo k zásilce.
Snadný návod na sdílení zásilky přes appku najdete na našem blogu.
Zásilky je možné podat i přes Z-BOX. Jediné, co k tomu potřebujete, je mobilní zařízení a naše aplikace Zásilkovna.
Detailní postup naleznete na našem webu.
Maximální hmotnost zásilky 15 kg.
Podle velikosti schránek v Z-BOXu rozlišujeme zásilky na 3 typy:
S – 45x8x61 cm
M – 45x17x61 cm
L – 45x36x61 cm
Pokud se vám Z-BOX, do kterého byste si chtěli nechat zásilku doručit, ve vyhledávání výdejních míst nezobrazuje, má pravděpodobně naplněnou kapacitu. Vyčkejte a zkuste objednávku opakovat později.
Spěcháte na svou objednávku a nemůžete čekat, až se kapacita uvolní? Pak doporučujeme zvolit jiné výdejní místo poblíž.
Dalším důvodem může být, že e-shop má možnost doručení do Z-BOXů vypnutou (nebude možné zvolit ani jiný Z-BOX). V tomto případě prosíme kontaktujte přímo e-shop.
V případě, že je vámi vybraný Z-BOX opakovaně dva dny po sobě plný, vám zašleme e-mail s možností vybrat si náhradní výdejní místo dle vaší volby.
Pokud výběr nestihnete, tak se nemusíte obávat. Náš systém za vás vybere blízké volné a vhodné výdejní místo, kde si budete moci co nejdříve zásilku vyzvednout.
Chcete Z-BOX i ve vaší lokalitě? Dejte nám vědět prostřednictvím formuláře, kde Z-BOX chybí.
Náš tým ověří s vedením města/obce, zda je možné tu box postavit, a udělá maximum pro to, abychom u vás Z-BOX zbudovali.
Stačí použít filtr Z-BOX, který najdete pod ikonou boxu (nalevo od srdíčka).
Přehled všech dostupných Z-BOXů naleznete přímo na našem webu ve vyhledávače výdejních míst (widget). Ve filtru Pro příjemce můžete zatrhnout políčko Boxy.
Přehled dostupných Z-BOXů je také součástí naší mobilní aplikace Zásilkovna.
Není. Pro otevření Z-BOXu je potřeba být od něj ve vzdálenosti přibližně do 2 metrů.
Widget je vyhledávač výdejních a podacích míst Zásilkovny. Je to program pro interaktivní vyhledávání v mapě. Pro vyhledávání lze využít vyhledávácí pole a několik filtrů, díky kterým si můžete vybrat pobočku, který vám vyhovuje.
Ve widgetu (vyhledávači výdejních a podacích míst) jsou šedou barvou označena výdejní místa, která nejde vybrat pro doručení zásilky.
Je to důvodu:
plné kapacity výdejního místa
dovolené výdejního místa
že e-shop omezil doručování na některá výdejní místa (např. do Z-BOXů)
E-shop si může sám zvolit, zda umožní doručování na všechny typy výdejních míst. Některé obchody např. neumožňují z povahy zboží doručení do Z-BOXů. V daném e-shopu tak budou všechny Z-BOXy označeny šedou barvou, ale v mapě se tato výdejní místa pro vaši maximální přehlednost i tak zobrazují.
Vyhledávání má na každé z těchto platforem odlišný účel:
Na webu se zobrazují všechna výdejní místa (vlastní i partnerská) po celém světě, a to z toho důvodu, aby si každý mohl dohledat informace o pobočce, která ho zajímá.
V mobilní aplikaci Zásilkovna je kladen větší důraz na přizpůsobení hledání výdejních a podacích míst na mobilu.
V e-shopové verzi vyhledávače jsou pak zobrazena výdejní místa, která respektují nastavení daného e-shopu, a zároveň jsou aktuálně otevřená (není tam dovolená) a mají volnou kapacitu pro zásilky.
Ano, ve widgetu lze hledat výdejní místo podle ID. Stačí do vyhledávače před ID napsat písmenko i a podtržítko: „i_“ (tedy např. i_1234).
ID pobočky naleznete v detailu výdejního místa. Jakmile tedy najdete svou oblíbenou pobočku, zkopírujte si její ID a pak v e-shopu při kterémkoliv nákupu ve vyhledávači zadejte ID společně s „i_“. Díky tomu ji snadno a rychle najdete a zvolíte pro doručení.
Jasně! V e-shopovém vyhledávači výdejních míst si můžete ukládat svá oblíbená místa, abyste je vždy snadno a rychle našli. Ve vyhledávači je pak budete mít uložená pod ikonou srdíčka.
Všechna svá uložená oblíbená výdejní místa najdete pod ikonou srdíčka.
Oblíbená výdejní místa se ukládají na základě cookies (jedná se o krátké textové soubory, které navštívený web odesílá do vašeho prohlížeče, umožňují webu zaznamenat informace o vaší návštěvě). Při promazání cookies ve vašem počítači tak může dojít k jejich ztrátě.
Údaje o své pobočce včetně otevírací doby si výdejní místa zadávají do systému sama. U některých partnerských výdejních míst proto může nastat situace, že pobočka z různých důvodů otevírací dobu neuvádí, a proto ji ani my nemůžeme zobrazit (důvodem může být například to, že se otevírací doba mění dle počasí apod.).
Pokud vám preferovaná pobočka nejde vybrat, je pravděpodobné že nastala jedna z těchto situací:
daný e-shop sám vybral výdejní místo jako takové, na které nelze zásilky doručit
výdejní místo má právě plnou kapacitu
výdejní místo má aktuálně dovolenou
Takové výdejní místo je pak ve vyhledávači označeno šedou barvou. Zvolte si prosím pro doručení jiné výdejní místo.
Na vámi zvoleném výdejním místě bude brzy plná kapacita – a to by mohlo ovlivnit úspěšné doručení zásilky. Proto vám náš vyhledávač navrhuje nejbližší výdejní místo, které má volnou kapacitu.
Je na vás, jaké výdejní místo zvolíte. Při volbě již téměř plného výdejního místa mějte však na paměti, že může dojít k situaci, že zásilka tam nebude moci být doručena a náš řidič ji proto uloží na jiné blízké pobočce, která bude v době doručování volná.
Doporučujeme ve widgetu vyfiltrovat výdejní místa s volnou kapacitou – ikona „palec“.
Vyfiltrujte si výdejní místa s platebním terminálem – ikona „platební karta“.
Pomocí filtru lze snadno vyhledat výdejní místa otevřená v sobotu (ikona „kalendář – sobota“) nebo v neděli (ikona „kalendář – neděle“).
Doporučujeme použít filtr – ikona „bezbariérový přístup“.
Stačí použít filtr Z-BOX, který najdete pod ikonou boxu (nalevo od srdíčka).
Pohyb vámi odeslané zásilky můžete sledovat přes naši klientskou sekci, anebo ve webovém trasování, a to po zadání trasovacího čísla.
V takovém případě vám zásilku vrátíme.
Pro tyto účely si prosím zvolte výdejní místo pro vratky.
Zvolené výdejní místo je nutné uložit v klientské sekci v části Informace o uživateli → Fakturační adresa – úplně dole.
Práce v klientské sekci je intuitivní. Po prvním přihlášení se vám spustí průvodce. Průvodce můžete zapnout opakovaně v části Klientská podpora.
Navigační menu je rozděleno do několika částí:
podat zásilku - zde vytvoříte objednávku na přepravu do všech zemí, kam Zásilkovna doručuje
podat reklamačního asistenta - zde můžete vytvořit svému zákazníkovi vytvořit objednávku na tzv. Reklamačního asistenta, díky tomu vám bude moct příjemce v případě potřeby snadno zboží zaslat zpět
import zásilek - hromadné podání zásilek, které vám ušetří čas
rozpracované zásilky - nedokončené objednávky
podané zásilky - seznam všech zásilek, kde můžete filtrovat pomocí přednastavených filtrů, dále se zde tisknou štítky na zásilky a dodací list
faktury - seznam všech vystavených faktur, které můžete stáhnout v několika formátech, a zároveň zde najdete celní dokumenty
Své kontaktní údaje můžete změnit v klientské sekci v části Informace o uživateli → Kontakty.
Další nastavení naleznete v části Fakturační adresa (adresa, DIČ, číslo bankovního účtu pro výplatu dobírek, výdejní místo pro vratky) a v části Odesílatelé lze administrovat informace, které se uvádí na štítku a povolení plateb kartou.
Se Zásilkovnou můžete využít 15 840 výdejních míst, zasílat zásilky do 33 zemí světa, a oslovit tak až 300 milionů potenciálních zákazníků.
V České republice nabízíme několik typů výdejních míst — síť kamenných výdejních míst našich partnerů a Z-BOXy.
Zároveň máte možnost posílat své zásilky přímo na adresy zákazníků, a to prostřednictvím naší služby doručení na adresu. Více informací o konkrétních dopravcích a cenách služeb naleznete na našem webu.
Pokud chcete podat reklamaci, využijte prosím reklamační formulář, který vám poradí, jaké náležitosti je třeba nám dodat.
Reklamaci podává tzv. oprávněná osoba. Příjemce zásilky se stává oprávněnou osobou až po vyzvednutí zásilky. Pokud je zásilka ve stavu Na cestě, je třeba se obrátit na odesílatele zásilky.
Zásilkovna disponuje velkým množstvím vlastních přepravních kapacit. V ČR využíváme pro službu doručení na adresu vlastní řidiče a auta, v zahraničí spolupracujeme s desítkami externích partnerů. Máme desítky vlastních dep (v ČR 15+), díky kterým je naše logistická síť efektivní a doručování velmi rychlé.
Samozřejmě! Důležité je zkontrolovat podmínky přepravy zahraničních partnerů, které naleznete na webech jednotlivých přepravců a v našem ceníku.
Dále doporučujeme mít nastavený odběr novinek, abyste byli vždy a včas informováni o aktualitách u přepravy do zahraničí. Pravidelně také aktualizujeme článek Aktuální informace o dopravcích na našem blogu.
Cena přepravy je závislá na místě podání, parametrech zásilky, cílové zemi a způsobu doručování do cílové země s nejnižší sazbou od 65 Kč bez DPH. Více informací o konkrétních cenách naleznete na našem webu v sekci Ceníky a příplatky.
Clo (nebo-li celní poplatek) je částka vybíraná státem při přechodu zboží přes celní hranici. Stát nebo skupina států jej používá jako tzv. ochranářský prostředek (země tak chrání svůj vnitřní trh před zbožím z okolních zemí). Vybírání cla kontroluje celní správa daného státu a upravuje je celní zákon.
Co se týká délky celního řízení, záleží na tom, kam se zásilka posílá a o jaký typ proclení se jedná. Přesnou lhůtu tedy nelze garantovat. Avšak pokud jsou všechny náležitosti ze strany odesílatele při objednání přepravy vyplněny v pořádku a zásilka není zastavena Celním úřadem ke kontrole, nedochází ke zdržení.
Základní cena je pouze 54 Kč bez DPH při standardním rozměru zásilky a doručení na naše výdejní místo. Celý náš ceník si můžete prohlédnout v dokumentu pod tímto odkazem.
Postup je jednoduchý a rychlý. Stačí během pár minut vyplnit náš registrační formulář. Po přihlášení do klientské sekce je třeba zaevidovat fakturační adresu a odesílatele. Následně prosím vyčkejte na schválení vaší registrace, která proběhne standardně do 3 pracovních dnů (v 90 % případů je to do několika málo hodin). Ve chvíli, kdy je registrace schválená, vás informujeme e-mailem a můžete začít podávat své zásilky a naplno využívat všechny naše služby.
Vyčkejte, až bude registrace schválena. Pak už můžete okamžitě podávat zásilky a využívat naše služby naplno.
Systém Zásilkovny jsme schopni napojit na 97% e-shopových řešení používaných v České republice. Seznam všech spolupracujících systémů si můžete prohlédnout na našich webových stránkách. Pokud máte své stránky vytvořené na míru, neváhejte se na nás obrátit na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz – určitě nalezneme společné řešení.
EET je už od 1. 1. 2023 zrušeno.
Zásilkovna s.r.o. je na území České republiky poskytovatelem poštovních služeb a plní tak roli prostředníka mezi e-shopem a adresátem při výběru doběrečného. Dobírky jsou pak následně hrazeny na váš účet výlučně bankovním převodem, tedy nejedná se o evidované tržby.
Po přihlášení ke svému účtu naleznete vlevo nahoře tlačítko Podat zásilku, kde následně vyplníte potřebné údaje o zásilce (číslo objednávky, jméno a příjmení příjemce, e-mail, telefon, hodnotu, výdejní místo, svůj obchod). Vše následně potvrdíte souhlasem s VOP a kliknutím na tlačítko Podat zásilku.
Dalšími způsoby jsou tzv. hromadný import zásilek, který naleznete rovněž v klientské sekci, a podání přes API. Bližší informace k podání přes API žádejte u svého obchodního zástupce nebo na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz.
Produkt vložte ideálně do krabice z tvrdého kartonu s odpovídajícími rozměry a zalepte tak, aby se zásilka nemohla otevřít. Doporučujeme lepicí pásku nalepit do kříže.
Nutností je mít vždy jednu zásilku v jednom homogenním balíčku, ne více.
Nezapomeňte vyplnit prázdný prostor v zásilce, aby se obsah po cestě nerozbil.
Pak zásilku správně označte přepravním štítkem – a to je vše. Podrobnější návod na zabalení zásilky naleznete na našem webu.
Stačí vytisknout štítek, který se vám vygeneruje v klientské sekci, a nalepit jej na zásilku (v případě, že budete štítek přelepovat lepící páskou, pamatujte na to, že nesmí překrývat čárový kód). Dejte pozor, aby na zásilce byl vždy pouze jeden kvalitně nalepený štítek. Ke každé zásilce prosím využijte vždy nový vygenerovaný štítek.
Štítek je vygenerován automaticky po zadání zásilky do našeho systému. Pak už jen stačí štítek vytisknout v záložce Podané zásilky a nalepit na zásilku.
Svoz zpravidla nabízíme e-shopům, které zasílají pravidelně více jak 12 zásilek denně. Pokud takového objemu již dosahujete, můžete se obrátit na svého obchodního zástupce. Kontakt na něj naleznete ve své klientské sekci v záložce Klientská podpora.
Standardně nabízíme fakturaci v týdenním intervalu se zápočtem oproti vybraným dobírkám. Dobírky jsou dle VOP hrazeny do 10 pracovních dnů po doručení zásilky na bankovní účet zadaný ve vaší klientské sekci.
Na depech třídíme zásilky svezené z podacích míst a svozů a doručujeme je na výdejní místa, do Z-BOXů, nebo na adresy zákazníků.
Na některých depech lze zásilky i podávat. Jen v ČR máme více než 15 dep.
TIP: Podívejte se na Přehled našich dep s otevírací dobou a adresou.
Otevírací dobu všech našich dep najdete v Přehledu našich dep.
Odesílatelé registrovaní do klientské sekce s námi mohou odesílat dva základní typy zásilek:
Standardní zásilky:
maximální hmotnost – 5 kg
minimální rozměry – 10 × 7 × 1 cm;
maximální rozměry – součet 3 stran je max. 120 cm (např. 50×40×30cm), délka nejdelší strany max. 70 cm
Nadrozměrné zásilky:
maximální hmotnost – 15 kg
minimální rozměry – 10 × 7 × 1 cm
maximální rozměry – součet 3 stran je max. 150 cm (např. 60×50×40cm), délka nejdelší strany max. 120 cm
Maximální rozměry zásilek, které přepravujeme jsou:
maximální hmotnost – 15 kg
maximální délka jedné strany zásilky – 120 cm
maximální součet všech tří stran (výška, šířka, hloubka) zásilky – 150 cm
Pro fyzické osoby i pro registrované e-shopy je maximální hmotnost zásilky 15 kg.
U zásilky záleží nejen na její hmotnosti a velikosti, ale také na tom, kam míří. Ceny se tak mohou lišit.
Veškeré ceny našich služeb, včetně nadrozměrných zásilek, najdete na našich webových stránkách nebo přímo v kompletním ceníku našich služeb.
Standardní úložní lhůta je stanovena na 7 kalendářních dní s možností prodloužení o dalších 14 dní. Maximální úložní doba zásilky na výdejním místě je tedy 21 dní.
Úložní dobu má možnost prodloužit jak odesílatel v trasování, tak i příjemce ve webovém trasování, popř. v aplikaci Zásilkovna.
Naopak e-shop jakožto odesílatel má možnost v systému možnost prodloužení úložní doby zakázat.
Ano, i tato služba je volitelná při zadávání zásilky. Postačí při podávání zásilky kliknout na tlačítko Plánovaný výdej a zadat termín výdeje.
Ano, i tuto službu nabízíme. Pokud jste e-shop, v klientské sekci můžete při podání zásilky objednat službu Ověření věku 18+. Fyzické osoby dohledají tuto možnost v aplikaci Zásilkovna v sekci Služby.
Frekvence závisí na způsobu fakturace, který máte nastavený. Základní způsob fakturace je týdenní se zápočtem a dobírky odvádíme denně v jedné platbě na váš bankovní účet.
V tomto případě je třeba zkontrolovat kontaktní údaje příjemce dané zásilky, ideálně v sekci Podané zásilky v klientské sekci, anebo kontaktovat náš zákaznický servis (skrze kontaktní formulář). Kolegové zkontrolují kontaktní údaje zákazníka, a případně znovu odešlou informační e-mail či SMS s heslem.
Přes Zásilkovnu nelze odeslat zboží typu:
velké, objemné či těžké zásilky (nábytek, pneumatiky, lednice, TV apod.)
tekutiny (prací gely, čistící prostředky, alkohol, zavařeniny apod.)
velmi křehké a citlivé zboží (porcelán, sklo, křišťál, diagnostické přístroje apod.)
nebezpečné či nelegální zboží (drogy, výbušniny, hořlaviny apod.)
Kompletní seznam vyloučeného zboží z přepravy najdete v našich Obchodních podmínkách (viz odstavec 2.2.).
Pokud máte svoz zásilek objednaný přes našeho obchodního zástupce a kurýr nedorazí v čase domluveného svozu, s největší pravděpodobností nastala nějaká komplikace na trase kurýra. V tomto případě prosíme kontaktujte náš zákaznický servis skrze kontaktní formulář, kolegové prověří důvod zpoždění svozu u našeho dispečera a společně zajistí nápravu této situace.
Pokud je vaše oblíbené podací místo zavřené, doporučujeme využít jiné, které se nachází v okolí. Seznam podacích míst naleznete na našem webu. Zásilky lze podávat na našich depech či podacích místech. Přehled našich dep i s otevírací dobou naleznete na našem blogu.
Všechny své faktury si můžete stáhnout ve své klientské sekci. V případě, že evidujete nesrovnalosti či máte doplňující dotazy k fakturacím, obraťte se na nás skrze kontaktní formulář. Kolegové ze zákaznického servisu vám rádi pomohou.
Jestliže nastal jakýkoliv problém s klientskou sekcí, počkejte 5 minut a potom znovu načtěte webovou stránku nebo se znovu přihlaste. Doporučujeme vyzkoušet webový prohlížeč Google Chrome nebo Mozilla Firefox.
Pokud jste zadali špatné výdejní místo a zásilku jste ještě nepředali našemu řidiči nebo neodnesli na podací místo, doporučujeme ji stornovat a podat zásilku znovu, se správnými údaji. V klientské sekci storno zásilky provedete v seznamu Podaných zásilek pomocí ikonky červené popelnice. Zásilka změní stav z Očekáváme dodání obchodem na stav Zásilka byla stornována.
Pakliže jste zásilku už do přepravy podali, lze ji stornovat skrz náš zákaznický servis.
E-shopy registrované do naší klientské sekce mohou zásilky předávat do přepravy hned několika způsoby:
Osobně na všech našich podacích místech (tedy pobočkách, které slouží k podání zásilek). Snadno si ve filtru nastavíte, že jste odesílatel a zatrhnete políčko „Podací místa“.
Osobně přímo na našich depech, která současně slouží jako podací místa. Přehled našich dep najdete v tomto článku.
S využitím našeho svozu, když náš kurýr dorazí přímo k vám a převezme si zásilky. Ohledně podmínek sjednání svozu se na nás neváhejte obrátit skrze kontaktní formulář. Při vyplňování zvolte sekci E-shop – dotaz na obchodní oddělení.
Nejdříve registrujte svůj podnik přes naše stránky. Poté se vám ozve náš obchodní zástupce a projde s vámi možnosti. Více informací najdete na našem blogu.
Zásilku můžete vydat několika způsoby:
heslem (nahlásí vám je příjemce zásilky)
QR kódem (načtete pomocí čtečky)
když se příjemce prokáže dokladem totožnosti
Nejčastější způsob výdeje je heslem, které vám nahlásí příjemce zásilky. Po zadání hesla do systému se vám zobrazí "okno výdeje" s informacemi, jako je dobírka či místo uložení.
Doporučujeme využít zpracovaný obrázkový návod, který naleznete v adminu v sekci Ostatní → Manuály → Výdej zásilky.
Vyhledejte zásilku v adminu pomocí trasovacího čísla a na konci řádku klikněte na ikonu Nahlásit problém se zásilkou, kam zapíšete svůj dotaz. Kolegové z podpory zásilku prověří a budou vás kontaktovat.
Zákaznický servis provádí pouze kosmetické úpravy, jako je třeba překlep v názvu provozovny či kontaktní telefonní číslo.
Kvůli zásadnější úpravě údajů o svém výdejním místě kontaktujte svého obchodního zástupce. Kontaktní údaje najdete v AVM.
Otevírací dobu si nastavíte sami nejpozději tři dny před změnou její platnosti.
Nastavení provedete v sekci Ostatní → Otevírací doba → Nastavit uzavření výdejního místa.
Pokud změnu zadáváte poprvé – máme pro vás obrázkový návod v sekci Ostatní → Manuály → Různé.
V případě, že potřebujete zadat urgentní změnu, je nutné kontaktovat náš zákaznický servis.
Pokud evidujete problém s provizemi, obraťte se prosím na svého obchodního zástupce, případně nám pošlete dotaz přes AVM, kolegové se s vámi následně spojí.
Dovolenou si výdejní místo nastavuje samo přímo v adminu, a to nejpozději tři dny před jejím začátkem.
Nastavení dovolené proveďte v adminu v sekci Ostatní → Otevírací doba → Nastavit uzavření výdejního místa.
Pokud dovolenou zadáváte poprvé – máme pro vás obrázkový návod v sekci Ostatní → Manuály → Různé.
V případě, že potřebujete zadat urgentní změnu, je nutné kontaktovat náš zákaznický servis.
Zapomenuté heslo lze velmi snadno obnovit skrze proklik Zapomenuté heslo na webové stránce pro přihlášení do Adminu pro Výdejní místa.
V případě potvrzeného výpadku systému využijte možnost Nouzového výdeje zásilek. Přihlásíte se do něj stejnými údaji jako, jste zvyklí se přihlašovat do Adminu. Případně na této stránce naleznete veškeré potřebné informace.
Veškeré návody pro interní postupy poboček pro výdej a příjem zásilek naleznete přímo ve svém Adminu v záložce Manuály.
Kyberzločinci se snaží oficiální webové stránky či komunikaci firem napodobovat co nejdůvěryhodněji.
Při bližším zkoumání ale můžete zjistit, že odkaz obsahuje překlepy, formulace, které v daném odkazu nedávají smysl, či záměny písmen a číslic, jako například 1 místo l nebo .cx namísto .cz.
Doporučujeme neklikat na podezřelé odkazy, a především nesdílet své osobní a bankovní údaje.
Jak mohou takové podvodné zprávy či e-maily vypadat a na co si dát pozor najdete na stránce Kyberbezpečnost a ochrana dat.
Ať už se jedná o podezřelou komunikaci prostřednictvím webových stránek, e-mailu, nebo SMS, nahlaste podvod dané společnosti a také na Policii ČR.
V případě, že se jedná o phishingový útok zneužívající jméno Zásilkovny, prosíme napište nám na privacy@zasilkovna.cz nebo přes tlačítko Chci nahlásit phishing na naší stránce Kyberbezpečnost a ochrana dat.
V tomto případě ještě nejsou ohroženy vaše osobní údaje a finanční prostředky.
Ať už se jedná o podezřelou komunikaci prostřednictvím webových stránek, e-mailu, nebo SMS, nahlaste podvod dané společnosti a také na Policii ČR.
V případě, že se jedná o phishingový útok zneužívající jméno Zásilkovny, prosíme napište nám na privacy@zasilkovna.cz nebo přes tlačítko Chci nahlásit phishing na naší stránce Kyberbezpečnost a ochrana dat.
V tomto případě je nutné co nejdříve kontaktovat svou banku a kartu zablokovat, dále pak zrušit veškeré podezřelé transakce a vzniklou situaci oznámit na Policii ČR.
Pokud máte u platební karty nastavené více faktorové ověřování, např. přes telefon nebo elektronické bankovnictví, určitě nic nepotvrzujte.
Převážně se jedná o náhodný výběr e-mailových adres i telefonních čísel, nebo jsou využívány i veřejně dostupné zdroje a databáze kontaktů.
Napište nám přes kontaktní formulář (vyberte téma Podvodné jednání), kde vám kolegové poradí a případně potvrdí, zda webová stránka, e-mail či SMS skutečně pochází od Zásilkovny.
Přímo v aplikaci je možné změnit veškeré údaje o vás, kromě telefonního čísla.
Jméno, e-mail či svoji adresu snadno změníte v části Profil -> Osobní údaje.
Změněný e-mail je nutné ověřit skrze automaticky zaslaný e-mail ve vaší schránce.
Prověřte ve vaší e-mailové schránce složku Spam a Nevyžádaná pošta či hromadné zprávy. Pokud ani tam e-mail nenaleznete, zkuste následující postup:
E-mail dočasně změňte na jiný a uložte.
Následně ho opět změňte na původní e-mail a uložte.
Verifikační e-mail vám v tuto chvíli odešleme znovu. E-mail může dorazit s několika minutovým prodlením.
V případě, že tento postup nepomůže, nás kontaktujte skrze kontaktní formulář a vyberte téma Mobilní aplikace.
Telefonní číslo nelze v registraci do aplikace měnit. V případě, že jste změnil/a telefonní číslo, je nutné si v naší aplikaci provést novou registraci, tedy zaregistrovat nový účet s novým telefonním číslem.
Platba za odeslání a přepravu zásilky se vždy hradí ze strany odesílatele při vytvoření zásilky v aplikaci.
Umožňujeme platbu online platební kartou a také platbu přes ApplePay a GooglePay.
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu. Případně doporučujeme zkusit provést platbu jinou platební kartou.
Za zpětnou vazbu budeme moc rádi. Aplikaci můžete ohodnotit přímo ve svém AppleStore/ GoogleStore.
Vaše podněty nám můžete také sepsat a zaslat skrze kontaktní formulář (vyberte důvod Zpětná vazba na aplikaci).
Aplikaci Zásilkovna snadno stáhnete přímo v Google Play nebo App Store.
Pokud chcete zásilku sdílet s jinou osobou, je to možné tak učinit přes funkci sdílení zásilky v mobilní aplikaci. Snadný návod na sdílení zásilky přes appku najdete na našem blogu.
Aplikace Zásilkovna je dostupná pro mobilní telefony Android v Google Play nebo Apple v App Store. Obchod s aplikacemi je nutné mít nastavený na podporované země naší aplikací, tedy Českou republiku, Slovensko, Maďarsko či Rumunsko. Nastavení provedete přímo ve svém mobilním telefonu.
V případě, že aplikace Zásilkovna nefunguje, jak jste zvyklí, zkuste ji aktualizovat na nejnovější verzi. Případně se odhlaste a znovu přihlaste. V případě, že to nepomůže a problém přetrvává, neváhejte nás kontaktovat skrze kontaktní formulář.
Dobírku v aplikaci lze uhradit dvěma způsoby:
platební kartou,
GooglePay/ApplePay.
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu.
Reklamaci může podat odesílatel zásilky nebo příjemce. Náhrada škody je následně vyplacena oprávněné osobě, dle našich platných všeobecných obchodních podmínek a obchodních podmínek v případě použití služby Mezi námi.
Reklamaci snadno podáte skrze náš reklamační formulář.
Na vyřízení žádosti o reklamaci máme dle všeobecných obchodních podmínek 30 dnů od jejího podání. Jakmile váš požadavek začneme řešit, budeme vás informovat e-mailem.
Ztráta zásilky
Poškození zásilky
Chybějící obsah zásilky
Záměna zásilky
Pozdní dodání zásilky
Chybná fakturace
Celé řešení reklamace by se tím prodloužilo a zkomplikovalo. Jediný způsob, jak podat reklamaci, je přes náš reklamační formulář. Díky němu máme možnost zadané požadavky odbavovat rychle a efektivně.
Produkt vložte ideálně do krabice z tvrdého kartonu s odpovídajícími rozměry a zalepte tak, aby se zásilka nemohla otevřít. Doporučujeme nalepit lepicí pásku do kříže. Nutností je mít vždy jednu zásilku v jednom samostatném balíčku. Nezapomeňte vyplnit prázdný prostor v zásilce. Podrobnější návod na zabalení zásilky naleznete na našem webu.
Nutné to není, ale odesílatelům přes mobilní aplikaci, kteří posílají hodnotnější zboží, doporučujeme využít službu Udaná hodnota zásilky. Jak přesně služba funguje, najdete na našem blogu.
To záleží na důvodu reklamace a reklamující osobě. Náš reklamační formulář vás navede na požadované podklady, které je nutné doložit. V případě nutnosti doplnění dalších informací vás bude kontaktovat pracovník reklamačního oddělení.
Všechny požadavky se snažíme vždy řešit v nejkratší možné době. Čas první reakce na příchozí požadavek se může měnit s ohledem na množství reklamací, které nám dorazili před tou vaší.
Můžete se obrátit na Český telekomunikační úřad. Po zaslání stížnosti na tento subjekt nás bude úřad kontaktovat a spor se pokusí vyřešit mimosoudně.
Uznaná škoda je oprávněné osobě proplacena do 30 dnů od potvrzení reklamace. Peníze však zpravidla posíláme dříve.
Reklamaci musí vyplnit přímo odesílatel, a to skrze náš reklamační formulář. Příjemce zásilky se tedy musí obrátit přímo na odesílatele a postupovat dle platného reklamačního řádu e-shopu, či vykomunikovat vrácení přepravného s fyzickým odesílatelem skrze aplikaci.
Viditelně poškozenou zásilku máte možnost na výdejním místě odmítnout převzít. V takovém případě bude zásilka vrácena zpět odesílateli.
Pokud jste si už zásilku převzali (či vám byla doručena skrze Z-BOX/kurýrem na adresu) je nutné pro uplatnění reklamace nafotit obal, vnitřní výplň i obsah zásilky. Poté podáte reklamaci prostřednictvím reklamačního formuláře, přes který nám zašlete pořízené fotografie.
Pokud obdržíte zboží patřící někomu jinému, je potřeba nás co nejdříve kontaktovat. Následně se s vámi kolegové domluví na dalším postupu. Při podání reklamace skrze reklamační formulář, je nutné doložit detailní popis, jaké zboží vám bylo doručeno a popis obsahu, který jste očekávali. Zároveň doporučujeme zaslání fotografie přepravního štítku, abychom mohli identifikovat druhého zákazníka.
Pokud odesíláte zásilku skrz Zásilkovnu a za poskytnutou službu jste nám zaplatil, je nezbytné vyplnit náš reklamační formulář. Zvolíte téma Chybná fakturace za službu a do poznámky nám sdělíte důvody, proč nebyla služba odvedena v dostatečné kvalitě.
Pokud jste příjemce zásilky, tak jste poplatek za poskytnutí našich služeb zaplatil prodejci, a proto je nezbytné reklamaci řešit s odesílatelem.
Objednal/a jste si zboží z e-shopu? Pak zkontrolujte fakturu, která je v zásilce přiložena.
Faktura je na jiné jméno a je na ní uvedené jiné zboží, než jste si objednal? Pak záměnu provedl e-shop. Je proto potřeba obrátit se přímo na něj a věc s ním řešit.
Faktura je na vaše jméno, ale je tam jiné zboží, než jste si objednal, ale je z daného e-shopu? V takovém případě nejspíš odesílatel zaměnil objednávku. Spojte se tedy prosím s ním.
Zásilka neobsahuje fakturu nebo je v ní naprosto jiné zboží, které e-shop nedodává? V takovém případě se obraťte na nás přes reklamační formulář a společně se domluvíme na vrácení chybného zboží.
Doručení na adresu je služba doručení kurýrem domů, do práce či na jakoukoli jinou adresu, kde se nacházíte.
V den doručení vám zašleme SMS zprávu s předpokládaným časem doručení. Před samotným doručením se s vámi kurýr pokusí minimálně dvakrát spojit telefonicky a následně dorazí na místo doručení.
V případě, že vás nezastihne, je zásilka přesměrována na blízké výdejní místo s volnou kapacitou. Případně je možné se s kurýrem na přesměrování domluvit telefonicky.
V současnosti máme z důvodu efektivity doručení nastavený jeden pokus o doručení na adresu.
V případě neúspěšného pokusu o doručení je zásilka obratem uložena na blízké výdejní místo s volnou kapacitou, kde si ji můžete vyzvednout po obdržení notifikace, že byla zásilka připravena k výdeji. Notifikace obsahuje heslo pro převzetí a je zasílaná e-mailem a SMS či prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna.
Není se čeho bát, o svou zásilku nepřijdete. Pokud vás řidič nezastihne na smluvené adrese, dojde k přesměrování zásilky na blízké výdejní místo s volnou kapacitou, kde si ji budete moci převzít.
Ano! Zásilku může kurýr po telefonické domluvě s příjemcem doručit na recepci či vrátnici objektu, kde bydlíte či pracujete.
V případě, že jste nestihli zvednout hovor kurýra, je možné mu na zmeškaný hovor zavolat zpět a domluvit se s ním na doručení.
Kurýři jsou však za volantem a doručují další zásilky je tedy možné, že vám kurýr hovor nebude moci zvednout. I tak však dorazí na adresu uvedenou u zásilky a pokusí se zásilku doručit.
V případě, že vás na adrese nezastihne, tak dojde k přesměrování zásilky na blízké výdejní místo s volnou kapacitou.
Stejně jako u převzetí zásilky na našich pobočkách budete při předání zásilky řidičem vyzváni ke sdělení hesla. Heslo vám dorazí v notifikaci týkající se doručování zásilky v SMS. Případně je možné se prokázat dokladem totožnosti.
Heslo k převzetí zásilky vám zašleme v SMS notifikaci v den doručení.
Zásilku můžete sledovat, tak jak jste zvyklí, a to na našem webu prostřednictvím trasování zásilky či v mobilní aplikaci Zásilkovna.
Změna doručovací adresy v současnosti není možná. V případě, že nebudete kurýrem na zadané adrese zastiženi dojde k přesměrování zásilky na blízké výdejní místo s volnou kapacitou.
Služba odloženého doručení zásilky v současnosti není možná. V případě, že nebudete kurýrem na zadané adrese zastiženi, dojde k přesměrování zásilky na blízké výdejní místo s volnou kapacitou.
Ano. Stejně jako při doručení zásilky na výdejní místo je možné, aby za vás zásilku převzala pověřená osoba, které předáte heslo. Myslete však na to, že kurýr má telefonní číslo na vás a bude volat vám. Proto mu během hovoru sdělte, že zásilku si převezme vámi pověřená osoba.
Dobírku za zásilku doručovanou na adresu je možné uhradit třemi způsoby:
Předem online platbou skrze naši mobilní aplikaci. Online platba je možná skrze platební kartu či službu GooglePay/ApplePay.
Online platební bránou skrze proklik ve veřejném trasování.
Přímo při převzetí zásilky kartou či hotově kurýrovi.
Při platbě kartou vám zašleme potvrzení na e-mailovou adresu uvedenou u zásilky.
Pokud budete hradit zásilku hotově na výdejním místě, potvrzení vám vydá přímo obsluha při vydání zásilky.
Při platbě v hotovosti našemu kurýrovi vám zašleme potvrzení do e-mailu.
Registrace je po jejím založení přidělená obchodnímu zástupci, který kontaktuje osobu uvedenou ve formuláři a vyřídí s ní vše potřebné.
Náš regionální manažer vás bude kontaktovat do 30 dní a velmi rád vám vysvětlí všechny detaily spolupráce.
Z-BOX je ideální umístit ve frekventované lokalitě (centrum obce, potraviny, nákupní centrum, sídliště).
Ne. Samoobslužné výdejní boxy Zásilkovny potřebují minimum energie, kterou získávají přes solární panely.
Kritéria pro zřízení Z-BOXu:
1. Obec nad 800 obyvatel.
2. Je třeba mít vlastní pozemek, na kterém se Z-BOX postaví.
3. Dobrá přístupnost místa veřejností.
Všechny náklady související s instalací a servisem hradí Zásilkovna.
Chcete si pořídit výdejní místo ve své prodejně? Dejte nám vědět prostřednictvím formuláře.
Náš obchodní zástupce vás bude kontaktovat do 30 dní a velmi rád vám vysvětlí všechny detaily spolupráce.
Každý, kdo splní naše základní kritéria. V České republice najdete tisíce výdejních míst a jsou skutečně rozmanitá. Od menších obchodů, kadeřnických salónů až po kavárny a papírnictví.
V kamenné provozovně, ve které prodáváte své zboží či poskytujete služby.
Základní kritéria:
1. Vaše provozovna se nachází v obci nebo městě s minimálním počtem 500 obyvatel.
2. Máte stálou otevírací dobu v pracovním týdnu.
3. Vaše provozovna je světlá a prostorná. Umožňuje skladování a manipulaci s balíky. Požadovaný úložný prostor je minimálně 1 × 2 m.
4. Máte přístup k internetu a počítač, notebook, elektronickou pokladnu či tablet. Další potřebnou techniku dodáme my.
5. Máte kapacitu pro zpracování alespoň 40 zásilek denně.
6. Výdejní místa jsou přístupná dětem, proto tomu musí odpovídat charakter sortimentu výdejního místa. Zároveň musí být výdejní místo nekuřácké.
7. Velkým plusem je možnost bezproblémového parkování a bezbariérový přístup.
Máte ještě otázky?
Napište nám
Přes náš kontaktní formulář
Živý chat
Náš plechový kolega ZET vám rád pomůže
Zákaznický servis
Zavolejte nám +420 216 216 516
Reklamace
Reklamaci podejte přes náš reklamační formulář
Napište nám
Přes náš kontaktní formulář
Živý chat
Náš plechový kolega ZET vám rád pomůže
Zákaznický servis
Zavolejte nám +420 216 216 516
Reklamace
Reklamaci podejte přes náš reklamační formulář